zaterdag 18 mei 2013

Haven van Middelharnis onder glas


Het is veel te koud voor de camping, dus blijven we dit Pinksterweekend lekker thuis.
Daardoor kreeg ik vandaag tijd om aan de slag te gaan met een glaspresentje van Middelharnis.


 Natuurlijk kan dan ook het Kofjekokertje niet ontbreken.

Het kofjekokertje was een jongen van rond de 11 jaar die meeging naar zee om koffie te zetten voor de vissers, maar ook andere kleine karweitjes deed.


De foto's zijn weer in 3D opgemaakt.
Eigenlijk zijn het 2 foto's, het kofjekokertje en de haven.
Van de havenfoto heb ik het onderste gedeelte afgeknipt
en het voorste bootje apart 3D opgemaakt en voor het Kofjekokertje gezet.


Natuurlijk is ook de achterkant niet vergeten mooi te maken.


Ik heb 2 roerhoutjes gebruikt als roeispanen.
Verschillende type touw opgerold liggen op de grond.
De tinnen bekers zijn eigenlijk kralen, maar ze lijken net echt toch?
Op de grond ligt ook nog een gevonden bedeltje met een stukje touw.
Jammer genoeg is dit niet goed te zien,
maar op het gele gedeelte is het woord vis geschreven met eromheen een vissengraat. 



Aan de "muur" heb ik 2 ieniemieni haakjes erin gedraaid
en ook nog eens vastgeplakt met extra sticky tape.
Aan deze haakjes hangt een ketting met 2 vissen (dolfijnenbedeltjes)

Ik ben erg tevreden over het resultaat.
Wat vinden jullie ervan ?

Groetjes,

Jacqueline






6 opmerkingen:

  1. Hoi Jacqueline,wat een gepriegel maar een erg origineel presentje! Fijne pinksteren,lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heb je weer goed gedaan,hoe kom je hier op om het zo te maken.
    Je heb een pluim verdiend,

    Liefs Ma.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterende creatie heb je gemaakt. Heel mooi met de 3D foto en Kofjekokertje. En natuurlijk de mooi aan de details in de tweede helft. Gaaf hoor.
    Gr. Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je dit leuk gedaan, ik hou wel van dat gepriegel en vind het een heel orgineel presentje! Je moet het maar weten te verzinnen, super!!
    fijn weekend (hopelijk toch met een beetje zon) en groetjes,
    Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi meis, kom jij uit Middelharnis of kwam dit zomaar op je pad... offff heb ik nu niet goed je stukje gelezen---bloos---
    Ik vind het erg kunstig van je! X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Willemijn,

      Ik woon in het tweelingdorp Sommelsdijk/Middelharnis (deze dorpen zijn aan elkaar gegroeid) Het is zelfs zo dat als ik de straat uit loop, ik al in Middelharnis ben !

      Groetjes, Jacqueline

      Verwijderen

Bedankt voor je reactie op mijn kaarten/presentjes.
Ik lees ze graag en ben altijd benieuwd wat een ander ervan vindt.

Groetjes, Jacqueline